Tävlingen:D

Hallå hallå:D
Idag vare ju tävling på näset. Jag tycker det gick lite olika idag.
70 cm: Hon känndes super pigg och gald på både framridningen och framhoppningen. Och hon hoppade jätte fina språng! Vi gick nolla och de känndes super bra fast de är lite tråkit att hoppa inne tycker jag. Det är så trångt och mörkt näar man kommer utifrån. Seen ställde vi in henne i transporten och så fick hon lite kraft och vatten.
80: Jag började rida ALDELENS förtidigt!! Jag trodde jag startade typ först men de va jätte många efteranmälda så jag startade typ imitten och det var ganska många b- ponnysar också. Och inne på bannan gick det åt helvete!!!! Först rev hon första hinderet, och jag bah va? För hon brukar ALDRIG riva eller så kan man ju igentligen inte säga för alla hästar river ju ibland men hon det är väldigt sällan hon river. Och sen glömmde jag vart 4:an var så jag var tvungen att lägga en volt. Sen stannade hon på 7:an. Och sen trodde jag att jag var klar och då säger speakern att jag är ute sluten pga tre olydnader.
Så när jag kom ut var jag så jäka förbannad på mig själv för jag kunde värkligen inte fatta varför jag vart utesluten!! Men jag var inte arg på Semlan utan bara jäkligt arg på mig själv. För att jag inte kunde komma ihåg bannan och för att jag red som en KRATTA!! Och jag vägrade gå och fraåga varför jag blev utesuten för jag tyckte att de var den sämsta rundan hittils för det var det! Och efter ganska lång tid förstog jag ju varför.
Detta kan bli lite rörigt men jag hoppas ni fattar endå. De va så här att starten till 1:an var precis efter 7:an så jag trodde att det var mål på fas 1 men det var det ju inte utan då skulle man ju hoppa 8:an också och sen gick man imål för fas ett. Så jag hade ju styrt på sidan av 8:an så de var ju en vägring eller vad man ska sägga så då blev jag utesluten men jag vise inte det haha ganska fult! Det blev lite rörigt men hoppas ni förstår:)
Ja om jag ska samman fatta dan är jag jätte nöjd men Semlan för hon var värkligen super fin men sen klantade jag ju till det! Aja det kommer fler tävlingar. Filmer kommer när jag har laddat upp dom på datan:D
//Ottilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0